Norrlandsresan Dag 1

Just hemkommen från min Norrlandstripp. Vädret var lite sisådär första dagen, tog flyget från Arlanda till Kiruna. Hyrde därefter en bil och satte av mot Abisko. Härliga höstfärger längs vägen men dessvärre en kraftig dimma/låga moln gjorde att det jag kom dit för, att fota höga berg och vackra höstklädda dalar var en smula svårt. Så jag bestämde mig för att ta mig vidare förbi Björkliden och Riksgränsen in i Norge, siktade på att ta mig hela vägen till Lofoten, som jag haft högt upp på min önskelista över drömresmål i flera år nu tillsammans med Island. Sagt och gjort. Här kommer några bilder tagna den första dagen…

Dag två kommer imorrn eller ja snart…

Kommentera

