Norrlandsresan Dag 3

Dag 3 spenderades nästan oavbrutet på berget Nuolja, eller ja från kl 13 till 21 cirkus. Hade planer på att dra nedåt Keb till, men då väderleken visade på dåligt väder söderut bestämde jag mig för att stanna kvar i Abisko.

Bilderna är således samtliga tagna i närheten av Turiststationen där jag spenderade natten samt från berget Nuolja med en fantastisk utsikt över Torneträsk och Lapporten. Hoppades på fina färger när solen gått ner och under ett par minuter så fick jag vad jag väntat på, ja nästan iaf…

Kommentera

