En förmiddag i skogen

Glömmer bort hur mycket jag uppskattar att vara ute i skog och mark. Att ligga på rygg på torr mossa, lyssnandes på vinden, tittandes på trädkronorna som vajar. En lite småkylig men vacker söndagsmorgon tog jag med mig kameran för en promenad runt sjöarna som ligger nästgårds.
När jag ändå låg ner på marken passade jag på att fota något som jag aldrig fotar (eftersom jag inte äger något makroobjektiv). Men min 50mm 1.4 fick duga. Passade även på och ta lite bilder med mina ND filter (ND400+ND8) vilket innebär låååånga slutartider mitt på ljusa dagen. Me like.

Detta måste jag ta mig tid att göra oftare. Heja skogen!

Kommentera

